תוכן עניינים

איך גוגל שופינג שינה את חיינו מקצה לקצה

Facebook
Twitter
LinkedIn

בקיץ 2018 כאשר גוגל הכריזה כי שירות הצרכנות העולמי שלהם – גוגל שופינג, שהיה עד אז ממודר מארץ הקודש, מתכנן לעשות עלייה, מעטים אז אם בכלל בקרב הצרכנים הישראליים הבינו אז את גודל הבשורה שנחתה במחוזותינו. בהמשך לזאת, לאחר כמעט שנתיים בישראל, ניתן לומר בפה מלא כי גוגל שופינג השפיע רבות על תרבות הצרכנות של כולנו. בין אם זה באמצעות העלאת סטנדרטים אשר כלל השוק נאלץ ליישר עימם קו, או בין אם באמצעות הנגשת המוני עסקים שבחרו להשתמש בו כפלטפורמת פרסום, כללי המשחק והתמורה שכולנו כצרכנים מקבלים עבור הכסף שלנו – השתנתה פלאים.

 

סליחה על השאלה – מה זה גוגל שופינג?

גוגל שופינג הוא שירות פרסום שמבוצע על ידי גוגל. השירות כולל את האפשרות לחפש עסקים או יותר נכון – מוצרים, אשר אתם מעוניינים למצוא, וגוגל כמו גוגל – ידאג לתת לכם כתובת. עד כאן העניין לא נשמע מסעיר, אך השוני הגדול הוא בקריטריונים שגוגל דורש מבעלי עסקים בכדי לאפשר להם לפרסם בכלל דרכו. קריטריונים שעד אז היו רחוקים מלהיות מנת הכלל.

 

העלאת סטנדרט הצרכנות בישראל

בטרם גוגל שופינג, יכל בעל עסק לפרסם מוצר ולשווקו באינטרנט כאוות נפשו, מבלי לענות לאף שאלה בטרם כן. בגוגל שופינג מחויבים כל בעלי העסקים לפרסם אך ורק מוצרים אשר:
1. נמצאים אצלם במלאי כרגע
2. בבעלותם הנוכחית ואינו מתבסס על רכישה מעסק צד ג'
3. יכול להגיע ללקוח באמצעות משלוח
השינויים הללו אולי לא נראים דרסטיים במבט ראשון, אך היה בהם בכדי לשנות את כלל האינטרקציה שבין הלקוח לבעלי העסקים, כאשר שני הצדדים מרוויחים מהעניין. תחשבו כמה פשוט לבדוק בגוגל מי היה ראש ממשלת ניו זילנד בשנת 1951, עניין של שניות מועטות והתשובה בידכם. על אותו משקל, גוגל שופינג למעשה מפשטת עבורכם שאלות שבעבר היו מורכבות כמו היכן ניתן למצוא ובאיזה מחיר, והחלק הכי טוב הוא – שבעקבות התחרות הרבה הזו, רבים מהמקומות החלו לבצע משלוחים אשר נמסרים באותו היום.

 

לסיכום

גוגל שופינג אפשר לעסקים רבים להיחשף לכמות בלתי נגמרת של לקוחות, ומנגד חשף לקוחות רבים לעולם צרכנות הוגן ופשוט יותר, כזה שמאפשר לצרכן לדעת בדיוק מה הוא מקבל עבור כספו. גם אם אינכם מרגישים זאת ביום יום, רף השירות וכמות המאמץ שמשקיעים היום עסקים בכדי לרצות אותנו, הצרכנים – קפץ משמעותית בעקבות כניסת גופים גדולים כדוגמת גוגל שופינג.
לנו רק נותר להתרווח לאחור, לברור בין המגוון האינסופי, וכל זה – אפילו בלי לצאת מהדלת.

גוגל שופינג

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה