תוכן עניינים

איך עובד פרסום בגוגל?

Facebook
Twitter
LinkedIn

פרסום בגוגל הולך וכובש את עולמות השיווק, ובצדק. זה לא מכבר שגוגל הינו השחקן המרכזי בזירת האינטרנט. מנוע החיפוש הפופולרי מזמן חצה את גבולות החיפוש ומשתמש בכוח שלו לחלחל לכל תחום אפשרי באינטרנט. אחד מהתחומים החזקים ביותר בהם גוגל מתעסקת (ועושה זאת מצויין)הינו תחום השיווק והפרסום, או בז'רגון המקצועי –SEO: Search Engine Optimization. באמצעות ניהול נכון של האתר שלנו והבנה על דרך הפעולה של הפרסום בגוגל, נוכל לקדם את העסק שלנו ולהגיע למספר רב יותר של מבקרים. על מנת לעשות זאת ניתן לפעול בשתי דרכים אותן גוגל מציעה:

אתר חיפוש

Google ads– נעים להכיר

השירות סביבו נפתחו סוכנויות פרסום שלמות, ומסיבה טובה.בואו נבין תחילה במה מדובר: Google Ads הינן כל הפרסומות שאנו רואים מהתוצאות הממומנות בגוגל, דרך YouTubeועד לבאנרים באתרים אליהם אתם נכנסים. Google Ads "משדכת" בין הפרסומת לצרכן, ע"י שימוש במידע קודם עליו. המידע בדר"כ סובב סביב מאפיינים כמו גיל, מיקום גיאוגרפי, והיסטוריית חיפושים. השידוך שגוגל יודעת לעשות כה יעיל, כך שבארה"ב בלבד Google Ads מחזיקה בכ-38.6% מכלל שוק הפרסום.

פתיחת קמפיין מתבצעת כאן באתר של Google Adsו הינה פשוטה מאוד. לפני שתתחילו, הנה כמה דברים שכדאילדעת:

  1. Google Adsבוחרת למי להראות את המודעה שלכם בהתאם למילות המפתח אותן הגדרתם. כאן גוגל באה לעזרתנו ומציעה את השירות Google Keyword Planner שיעזור לנו לבחור מילים חכמות.
  2. כאשר תגדירו את המודעה שלכם, תצטרכו להגדיר CPC– כמה כסף אתם מוכנים לשלם על כל הקלה של המודעה. אל תדאגו, מדובר בסכום של שקלים בודדים פר מודעה.
  3. על מנת להחליט אילו מודעות יופיעו, גוגל מצליבה בין הציון של מילות המפתח שהגדרנו במודעה לבין הסכום שאנו מוכנים לשלם, וכתוצאה מהצלבה זו Google Ads מחליטה אילו מודעות יופיעו ובאיזה חיפוש.
  4. כיף לדעת – Google Ads תגבה מאיתנו כסף על מודעות שהוקלקו בלבד.

תוצאות אורגניות

תוצאות אורגניות הינן התוצאות שעולות מיד אחרי התוצאות הממומנות, והן נגזרות ממספר משתנים:

  1. כמות הפעמים בהן מילות החיפוש חוזרות בדף האינטרנט
  2. כמה זמן הדף קיים, כאשר יש מתן עדיפות לדפים ותיקים.
  3. מספר הקישורים שיש לדף האינטרנט ברחבי האינטרנט, כלומר, כמה איזכורים יש לו.

באמצעות אלו גוגל קובעת את מידת האמינות של הדף וכך תחליט באיזה מקום הוא יפורסם. להשיג מיקום טוב בתוצאות האורגניות אינו עניין פשוט, מדובר בתהליך שלוקח זמן ולרוב מומלץ להעזר בחברות ובפרילנסרים שמתעסקים בתחום. חשוב לזכור שבעקבות התחרות הגדולה תהליך הקידום האורגני הינו ארוך ולרוב לוקח בין חודשים לשנים.

לסיכום, על מנת להנות מהפרסום בגוגל, חשוב להבין מהי מטרתנו, ובהתאם לה לבחור את דרך הפעולה המתאימה ביותר. בהצלחה!

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה