תוכן עניינים

איך קיצור לינקים יעזור לעסק שלך

Facebook
Twitter
LinkedIn

נתחיל מההתחלה. מה זה קיצור לינקים? למה צריך לקצר לינקים? ואיך עושים זאת?
לינק (קישור) הוא רצף האותיות והתווים שמפנה לאתר שלנו. הלינק יכול להגיע לעשרות תווים, וקיימים אתרים רבים שמאפשרים את האופציה של קיצור הקישור. האתרים עובדים באופן הבא- מכניסים את הקישור שלנו (של העסק, המשרד או החנות שלנו), והאתר נותן לנו אופציה קצרה ונוחה יותר.

מדד נתונים

איך קיצור לינקים יעזור לעסק שלך?

  • אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להקליק על קישור באורך מגילת אסתר. הדבר נותן מראה לא מקצועי, מסורבל ומבולגן בעיניים. לעיתים הקישור מכיל תווים כמו %,# המוכחים כבעלי קשר במוח ל"שגיאה". קישור קצר הוא ידידותי למשתמש, ויכול להיכנס גם בסטטוס שלכם בפייסבוק מבלי להאריך אותו יותר מדי. ככל שיהיו יותר כניסות, ככה גם יהיו יותר פניות והדבר מקדם את העסק שלכם באופן ישיר.
  • רוב האתרים המציעים את שירות זה פועלים בחינם. נותנים לך בחינם לא תקח? לצד שירות הקיצור, אתרים רבים אף מציעים קישור בהתאמה אישית. היום, תוכלו להדביק לכתובת הURL  שלכם קישורים בעלי שם ממותג, ששם העסק טמון כבר בקישור. קישור ממותג עוזר לגולשים לזכור באיזה עסק מדובר משום שהם מקליקים על הקישור שמכיל את השם, והדבר עוזר לתהליך בניית המותג.
  • נתונים וסטטיסטיקה – אם קיבלתם כאב ראש רק מלשמוע את שתי המילים הללו, אתם יכולים להירגע. אין הדבר אומר שעליכם להיות אנליסטים של האתר שלכם, אלא פשוט לקבל מושג על כמה אנשים נכנסו לאתר. לדוגמא, שילמתם לגורם פרסומי שיקדם את הקישור לאתר שלכם. כמובן שיעניין אתכם לדעת כמה נכנסו לפני הפרסום וכמה אחרי, על מנת להעריך עד כמה הפרסום הועיל לכם, והאם יש צורך לפרסם באמצעי אחר או בכמות אחרת או לקהל אחר. היום הדבר הפך למדיד בעקבות השירות לקיצור קישורים, מה שיעזור לכם לדעת איפה אתם עומדים, האם יש צורך לתגבר את הפרסום או לנוח על זרי הדפנה.

אלירן מטבעון, בעל חנות מוצרי חשמל בחיפה מספר כיצד הדבר טרף את הקלפים עבורו. אלירן בעל חנות יחסית חדשה, ולשם כך החל בפרסום עצמאי של אתר העסק על מנת לבנות את שמו בעיר. אלירן פרסם תחילה את הקישור המסובך בפייסבוק ובאינסטגרם ונתקל בהיענות נמוכה. לאחר שקרא כתבה על קיצור לינקים החל להשתמש בשירות ובכך עלו הכניסות לאתר, ובסופו של דבר גם הביקורים בחנות.

יתרון נוסף להליך קיצור הקישורים הוא שמדובר בתהליך מהיר ומיידי. אין צורך להמתין זמן רב לקבלת הקישור, אין צורך לשלם בכלל ואין יותר מדי הגבלות על אופן יצירת הקישור. הדבר כל כך פשוט, עד שקשה להאמין שאנשים עדיין משתמשים בימינו בקישורים ארוכים. לפרטים נוספים הכנסו לאתר וצרו לעצמכם קישור מקוצר עוד היום.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה