תוכן עניינים

בניית אתרים ע"י מחקר מתחרים

Facebook
Twitter
LinkedIn

בנייה או קידום אתרים מחייבים מחקר מתחרים אם אתם רוצים להיות צעד אחד קדימה מהמתחרים שלכם.

המאמר יפרט כיצד עושים זאת.

 

מדוע צריך מחקר מתחרים כשבונים אתר?

עסקים מאותו התחום משתמשים בקישורים, מילות חיפוש, מילות מפתח ותכנים דומים. ככל שאלו יותר איכותיים ורלוונטיים הגולשים יגיעו באמצעות מילות החיפוש לדף הראשון בעמוד החיפוש של גוגל ומשם לאתר שלכם. על מנת שתשתמשו בביטויים דומים של המתחרים שלכם אשר הגיעו להישגים יש לבצע מחקר מקדים. כדי לעשות חקר מעמיק ניתן להשתמש בכלים יעילים שנותנים מידע על גוגל בכל העולם וכך גם ניתן לקדם את האתר מעבר לגבולות ישראל. על מגוון הכלים ניתן ללמוד באופן מעמיק בקורס בניית אתרים, ראו אתר https://wealth.org.il. אם כן על אלו כלים מדובר? – קבלו הצצה ל-3 מהם.

 

כלי המחקר SEMRUSH

זהו כלי חינמי שנותן מידע רלוונטי אך ניתן לשלם על מנת לקבל בדיקה יום יומית כאשר בונים או מקדמים אתר באינטרנט. הכלי בודק מהן מילות המפתח הטובות ביותר של המתחרים ואף מוצא מילים שניתן לעשות בהן שימוש איכותי. הוא מתבסס על מילות החיפוש של גוגל ומה התחרות עליהן, על אלו מילים המתחרים מדורגים והאם הן זהות למילות החיפוש של האתר. כאשר בונים אתר חדש ומבצעים אופטימיזציה ניתן באמצעות הכלי לדעת את המצב באתר ולבדוק אם התנועתיות עולה או יורדת לעומת המתחרים. כך גם לגבי דפי נחיתה, התראות על מתחרים שמייצרים תנועה רבה באתרים שלהם, המיקומים שלהם בגוגל וניתוח הקישורים לעומת אלו של המתחרים. בנוסף, אם עוסקים בפרסום ממומן ניתן לבדוק באמצעות הכלי את מצב הפעילות בקמפיינים של המתחרים.

 

כלי המחקר AHREFS

זהו כלי בתשלום המנתח 70% מהקישורים בין אם הם חדשים ובין אם ישנים או שנעלמו ודירוג של כתובות הדומיין. הכלי שולח התראות על מנת לעקוב אחר המתחרים. בנוסף, ניתן לערוך באמצעות הכלי מחקר אחר מילות המפתח של המתחרים באופן מדורג מהמילים החזקות ביותר ועד לפחות חזקות ולעקוב באילו מילים המתחרים משתמשים. כמו כן, הכלי רלוונטי לניתוח התוכן של המתחרים ובאילו תכנים הם משתמשים בפרסום ברשתות החברתיות. הקשיים היחידים בכלי זה הם שיש הגבלה על מילות המפתח בעברית שמתעדכנות רק כל 3 חודשים והרישום לשימוש החינמי בכלי הוא די מתיש.

 

כלי המחקר SIMILLARWEB

זהו כלי ניתוח בתשלום הדומה לכלי של ניתוחי גוגל והוא נותן מידע על תנועת הגולשים של המתחרים, משך השהייה באתרים שלהם, אחוזי הנטישה, דירוג מילות מפתח ממומנות או אורגניות, הדפים החביבים על המשתמשים והיכן הם גולשים בנושאים משותפים לאתר שלכם. הייחוד של כלי זה הוא ניתוח השימוש באפליקציות למכשירים הניידים. הכלי מנתח כמה התקנות היו למשתמשים של המתחרים, מספר הסשנים, זמן השימוש, דירוג מילות מפתח ועוד. לאתרים הבנויים בהתאמה לגלישה במכשירים הניידים זהו מחקר חשוב.

 

אתר בנוי

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה