תוכן עניינים

האם שווה להשתמש בבוט אינסטגרם

Facebook
Twitter
LinkedIn

איך הופכים להיות פופולריים? איך להשיג מספר גבוהה של עוקבים באינסטגרם? המפתח הוא להיות נוכח שם. נעלה תמונות, ניצור האשטאגים, נגיב וניתן לייקים. אם נקפיד על פעולות אלו, סביר שנצליח לייצר עמוד אינסטגרם מוצלח. המגבלה העיקרית שעולה היא שלא לכולנו יש זמן. אם כך, האם שווה להשתמש בבוט אינסטגרם כדי לשמור על העמוד שלנו פעיל תמיד?

 

השימוש המרכזי שבוט מאפשר לנו הוא שניתן לקבוע לבוט שבכל פוסט עם האשטאג מסוים, הבוט יגיב בהתאם לבחירתו. לדוגמא: על האשטאג  #Travel  יגיב "מדהים!", יעשה לייקים על אותם פוסטים וכדומה. למעשה, בוטים מאפשרים לנו להיות אקטיביים בלי להיות פיזית מול המסך.

על אף יתרונותיהם הרבים, הבוטים אינם מושלמים והם עושים רק מה שתכנתנו אותם לעשות, כך שלעיתים יכולות להיווצר בעיות שלא בהכרח צפינו מראש. זאת אומרת, שבוט שהגדרנו לו להגיב "מדהים!" על כל פוסט עם האשטאג #טיול אומנם יעשה זאת, אך אין ביכולתו לבדוק את איכות התוכן. למשל, במקרה שהבוט יגיב גם על תמונה משעממת או בעייתית למותג שלנו.

 

הטוב, הרע והמכוער

בוטים הם יעילים

זמן הוא כסף. ובוטים מפנים לנו זמן להתעסק בדברים המורכבים והחשובים יותר. על אף שנרצה להיות אקטיביים מול העוקבים או הקהילה שלנו, לא נוכל לבלות שעות רבות בשבוע מול הפיד. שימוש בבוטים הוא הצורה היעילה ביותר לתחזוקה של העמוד שלנו. כל עוד נגדיר אותם בצורה טובה, לרוב לפעילותם תהיינה השלכות חיוביות על עמוד האינסטגרם שלנו.

לבוטים אין רגש

כמו שהזכרנו לעיל, שימוש בבוט טומן בחובו סכנה. לבוט אין רגש והוא עלול להגיב דברים שלעולם לא היו נכתבים על ידי בני אדם. לראיה המקרה של סטפני גילברט, שהבוט שלה השאיר סמיילי מחייך בפוסט של ילדה שהתאבלה על מות אביה בזמן שהשתמשה בבוט כדי להגיב סמיילי מחייך על פוסטים עם האשטג מסוים.

מיותר לציין, שמעבר לפגיעה בבעל הפוסט, מקרה כזה מערער על איכות ואמינות העמוד שלנו.

מחסור באינטראקציה אמיתית

בני אדם הם יצורים רגשיים, ולרוב יש צורך ביצירת קשר רגשי ברובד מסויים אל מול האדם בצד השני של הפוסט על מנת להרוויח אותו כעוקב. סיטואציה דומה באה לידי ביטוי במקרה של אדם בשם ג'יימס מק'מאנוס, שהשתמש בבוט כדי להגיב "פוסט מעולה, תודה על השיתוף" בתוספת סמיילי על האשטגים מסוימים. לבסוף במבחן התוצאה, מתוך 383 תגובות של הבוט, כמעט ולא התקבלו לייקים על הפוסט או שיתופים של התגובה, ולא התווספו עוקבים לעמוד של אדם.

בעיית חוק

הבעייתיות העיקרית בשימוש בבוטים הינה העובדה שהאופן בו הם פועלים לא תמיד עונה לחוקים של האינסטגרם. על כן, אינסטגרם יכולה לסגור את החשבון שלנו, או לסגור את החברה שמפעילה את הבוט.

בנוסף, אינסטגרם מגבילה את כמות הפעולות שמשתמש יכול לבצע בשעה. במידה ונעלה מעל כמות זו, אנו מסתכנים  בדבר שנקרא "Shadow ban". במידה ואינסטגרם מחליטים להפעיל את ההרחקה הזו עלינו, עמוד האינסטגרם שלנו אמנם ימשיך להיות פעיל אך מי שלא עוקב אחרינו לא יוכל לראות תמונות, שיתופים ותגובות שלנו.

אינסטגרם

השורה התחתונה

הבוטים מעצימים את הפוטנציאל להפוך עוקבים באינסטגרם שלנו ליותר מחוברים למותג, לקרב אנשים לעמוד  ולהיות פעילים יותר מאי פעם. לצד זאת, לבוטים חסרונות שטרם ניתן לגשר עליהם, ועלולים לגרום נזק כבד לעמוד שלנו. אולם בכל זאת מומלץ לבחון את התוספת של בוט כזה לארסנל שלנו כאשר ניתן  לו משימות מסוימות מאוד, וננסה לנבא את צעדיו בכדי למנוע מצבים בעייתיים.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה