תוכן עניינים

החזר מס שבח עבור חברות דיגיטל – האם קיים?

Facebook
Twitter
LinkedIn

מס שבח נוגע למכירה של דירה ויש אפשרות לקבל החזר על תשלום המס הזה, כל עוד עומדים בתנאים מסוימים שקבועים בחוק. במאמר הבא נסביר מה הבסיס החוקי של מס שבח וננסה להבין האם קיים קשר בין ההחזר לבין חברות דיגיטל כאלה ואחרות

מס שבח מוטל בישראל על רווחי מכירת המקרקעין. מבחינת החוק, השבח הוא הרווח שנוצר באמצעות המכירה. במילים אחרות, מדובר על הפער בין המחיר של הדירה בזמן שהיא נרכשה לבין המחיר שלה כאשר היא נמכרה. בגלל שמוטל בישראל מס הכנסה, יש גם דרך לחשב את עלות רווחי מכירת המקרקעין והיא מכונה מס שבח.

העניין הוא שהחישוב של מס השבח מבוצע על ידי מספר ניכויים. בין היתר, יכול להיות מצב שבו משלמים מס שבח מופחת, מקבלים פטור מלא או מבררים לגבי החזר על מס שבח שכבר שולם. בשביל לבדוק אפשרויות כאלה, צריך לאסוף מידע רלוונטי ובעיקר להתייעץ עם בעלי מקצוע.

איפה משיגים מידע על החזרי מס שבח?

המידע הקיים במקורות כגון https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/חישוב-החזר-מס/חישוב-החזר-מס-שבח/ יכול לסייע לברר לגבי החזרי מס שבח בנסיבות שונות. כאן המטרה היא לא רק לבדוק מתי מקבלים החזר בגין תשלום מס שבח, אלא גם לברר כל מקרה לגופו. במקרים של חברות בע"מ בכלל וחברות דיגיטל בפרט, יכול להיות שיהיה גם צורך לערב התייעצות עם מומחים להחזרי מס שמכירים את התחום ובקיאים בו.

התייעצות עם בעלי מקצוע יכולה לסייע לנציגי חברות דיגיטל שבוחרות לקנות בעצמן נכסים מסוימים. אם לדוגמא חברת דיגיטל קונה בניין משרדים ואז מחליטה למכור אותו על מנת לעבור לבניין אחר, היא צריכה לברר מראש מה המשמעות של המהלך העסקי הזה מבחינת תשלומי מיסים. בין היתר, עליה לבדוק מראש האם היא תשלם מס שבח, מה יהיה הגובה שלו ובאיזה מקרים היא תוכל לדרוש בגינו פטור או החזר.

על כמה עומד מס שבח ואיך מקבלים בגינו פטור?

מס שבח עומד נכון להיום על 25% מהרווחים שנוצרו בעקבות מכירת הדירה. הפטור נוגע למכירת דירה ראשונה, בעוד אופן המיסוי של שאר הדירות נעשה בצורה ליניארית. אצל אנשים שרכשו למשל דירה לפני הרפורמה שנערכה בשנת 2014, אך מכרו אותה אחרי הרפורמה, תקופת הרווח המחושבת כדי לקבל את מס השבח תהיה רק החל מהרפורמה. בפועל, זה אומר הקטנה משמעותית של כמות המס שאותו צריך לשלם – גם עבור יחידים וגם עבור יזמים או חברות.

בסופו של דבר, התייעצות עם מומחים לנושא של החזרי מס רלוונטית בשורה ארוכה של מקרים והופכת להיות קריטית בתשלומי מס גבוהים כגון מס שבח. אז גם חברות דיגיטל, חברות בע"מ אחרות או אנשים פרטיים, התייעצות כזו היא פעולה בעלת ערך.

ערימת מטבעות

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה