תוכן עניינים

המדריך המלא לאבטחת מידע בענן

Facebook
Twitter
LinkedIn

העידן המודרני וההתקדמות המטאורית של שירותי התקשורת והאינטרנט הובילו לכך שהרוב המוחלט של המידע שאנחנו מעבירים, הן הפרטי והן העסקי, הוא באמצעות הרשת. המידע הזה מאוחסן במגוון רחב של מכשירים, החל ממכשירים הקצה המשמשים אותנו לעבודה ועד לחוות שרתים רבות ומגוונות אשר נמצאות בכל רחבי העולם. מנגנון זה אינו תמיד מאובטח, והוא מאפשר מגוון רחב של חדירות לצורך גניבה והשמדה של מידע. לכן, הכנו עבורכם את המדריך המלא לאבטחת מידע בענן.

 

השלב הראשון – משתמשי הקצה

בלא מעט מקרים הקשורים באבטחת מידע, החולייה החלשה ביותר בשרשרת תהיה משתמשי קצה אשר עושים שימוש לא בטוח במכשירים המשמשים אותם לצרכי עובדה ובכך מאפשרים חדירה למערכות העסקיות. משבר הקורונה הקצין את המצב בכך שהוא הגדיל משמעותית את כמות המשתמשים אשר מתחברים למערכות הארגוניות באמצעות המחשב האישי ודרך רשת האינטרנט הביתי. מחשב המשמש את העובדים גם לצרכים אחרים כמו משחקים וגלישה לאתרים לא בטוחים או רשת וויי-פיי ביתית ולא מאובטחת יכולים לאפשר חדירה למחשב העובד ובכך גם למערכות החברה. היום, ישנם מספר רחב של פתרונות מחשוב ענן לעסקים המאפשרים חיבור מאובטח למערכות החברה. מערכות מתקדמות המאפשרות חיבור מאובטח באמצעות VPN, חומות אש, אנטי וירוס וגם מערכות נגד פישינג – אתרי הונאה המעודדים משתמשים לספק להם פרטים סודיים במרמה. הגנה על משתמשי הקצה היא קו ההגנה הראשון והחשוב ביותר באבטחת מידע לעסקים.

 

השלב השני – מערכות ארגוניות

עבור חברות רבות, לא מעט מהמידע העסקי מאוכסן ברשת או על שרתי החברה באמצעות מגוון של מערכות ארגוניות. אם בעבר היה נהוג להתקין תוכנות שונות על מחשבי העובדים לצרכי העבודה, היום מרבית התוכנות והכלים הם בעצם שירותים המסופקים באמצעות הענן. כלומר הן מערכות הנמצאות על שרתים שונים והגישה אליהם אפשרית מכל מחשב. הדבר כמובן יוצר פתח לפריצה אל מערכות הארגון ועל כן יש לוודא כי מערכות אלו לא מאובטחות רק באמצעות כניסה עם שם משתמש וסיסמא אלא גם באמצעים נוספים כמו אימות דו שלבי או כניסה באמצעות VPN. יש היום לא מעט חברות המספקות שירותי בדיקת אבטחה עבור עסקים ויוכלו לסייע במציאת פרצות שונות במערכות החברה. גישה למידע ארגוני הנמצא ברשת יכולה לאפשר לגורם עיון לנעול את המידע ולבקש כופר עבור החזרתו או למכור אותו לחברות מתחרות ולפגוע בעסקי החברה.

 

השלב השלישי – גיבוי

עוד שלב חשוב באבטחת מידע בענן הוא גיבוי המידע בחוות שרתים שונות. בלא מעט מקרים מידע יכול להימחק או להיפך ללא זמין מסיבות שונות. אלו יכולות להיות פרצות אך לעיתים מדובר בתקלות טכניות שונות כמו טעות של עובד או תקלה באחד מספקי השירותים. במקרים כאלו, זמינות השירות של העסק תיפגע ובכך יפגעו גם הלקוחות. על כן, גיבוי קבוע של המידע הוא קריטי על מנת לאפשר לעסק לשמור על זמינות גבוהה, למנוע מצבים של כופר וכן יחסוך אלפי שקלים בשחזור המידע. היום המידע הוא הנכס החשוב ביותר של עסקים ועל כן יש לבצע צעדים רבים על מנת לשמור עליו מאובטח וזמין.

מחשב

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה