תוכן עניינים

כרטיס אשראי חכם – בעד ונגד

Facebook
Twitter
LinkedIn

בינואר 2018 נכנסו לתוקפן תקנות בנק ישראל המטילות סנקציות מפתיעות על עסקים – סנקציות שנובעות מאי- הטמעה של טכנולוגיות אשראי חדישות שמונעות אפשרות להונאה באמצעות כרטיסי אשראי. התקנות קובעות שבמקרה של הונאה כלשהי בכרטיס אשראי – מי שיישא בעלות הנזק (אחריות ו/או נזק כספי) הוא העסק שלא הטמיע את הטכנולוגיה החדשה.

תקנות אלו אמורות ליישם את תקן EMV בארץ כמו ברוב מדינות העולם (בעיקר באירופה), כך שהצרכן יבצע את קניותיו באמצעות כרטיס אשראי חכם (ארנק אלקטרוני) שיאפשר תשלום ללא מגע. למעשה, מסוף האשראי יכלול שבב אלקטרוני ולא פס מגנטי, כך שהלקוח יצטרך להזדהות באמצעות הקוד הסודי של כרטיס האשראי כדי לאשר את העסקה

עם זאת, מכיוון ששיעור ההונאות באמצעות כרטיסי אשראי בישראל נמוך ממילא ושרוב העסקים הוחרגו מהתקנות החדשות (תחנות דלק, עסקים קטנים ועוד)– עולה השאלה האם כרטיס אשראי חכם הוא דבר חיובי או לא. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות את התשובה.

 

היתרונות של כרטיס אשראי חכם

כרטיס אשראי חכם מאפשר לבצע עסקאות אשראי בטוחות יותר הודות לצורך של הלקוח להזדהות. בנוסף, הוא מאפשר כניסה של כרטיסי אשראי נוספים לשוק זה, כך שנוצרת תחרות גדולה יותר על ליבו וכיסו של הלקוח. וחשוב מכל – כרטיס אשראי חכם מאפשר הכנסה של טכנולוגיות חדישות כמו שירותי ענן ו- NFC, מה שיאפשר העברת נתוני אשראי ללא מגע יד אדם.

גיהוץ כרטיס

 

החסרונות של כרטיסי אשראי חכמים

כרטיסי אשראי חכמים מצריכים את העסקים השונים להצטייד לא רק במסופי תשלום שתומכים בהם, אלא גם בתוכנות תואמות – מה שכמובן עולה כסף. אמנם הועלתה הצעה להקים קרן ייעודית במשרד הכלכלה שתסייע לעסקים קטנים (כדי שהעלות לא תושת על הצרכנים), אבל נכון להיום לא נעשה דבר.

עם זאת, האתגר הגדול מכולם הוא הדרישה מהלקוחות לזכור את הקוד הסודי שלהם. מחקרים הראו שלישראלי הממוצע יש 2-3 כרטיסי אשראי, כך שהמשימה נחשבת לקשה במיוחד. אמנם יש אפשרות ללקוחות לבחור בקוד סודי אחיד לכל כרטיסי האשראי שברשותם, לשחזר את הקוד דרך האפליקציה של חברות האשראי ועוד פתרונות, אך כולם דורשים מהלקוחות מאמץ רב שעלול לסכן את עצם ביצוע הרכישה בכלל ובאשראי בפרט.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה