אם אתם מוצאים את עצמכם מתאמים כל היום שעות הגעה עם חברת השליחויות ואתם כבר מכירים את השליחים שמוסרים לכם את ההזמנות, סביר להניח שערכתם קנייה גדולה בבלאק פריידי האחרון. רגע לפני שתפתחו את כל הפריטים שרכשתם, חשוב מאוד שתקראו את האותיות הקטנות של כל רכישה ותבדקו לעומק את כל הדברים שנוגעים לאחריות שלהם. אתם לא יודעים בדיוק מה אתם צריכים לבדוק? בשביל זה כתבנו עבורכם את המדריך לבדיקת אחריות שיופיע בפניכם בשורות הבאות:
מה קובעות תקנות הגנת הצרכן בנוגע לאחריות?
הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק זה את התקנות להגנת הצרכן. אל תדאגו, אתם לא צריכים לערוך עכשיו חיפוש מקיף ברשת. ריכזנו עבורכם את הפרטים שאתם צריכים לדעת: תקנות הגנת הצרכן קובעות את החובות של היבואן והיצרן של מוצרי חשמל או מוצרי אלקטרוניקה שעונים על הקריטריונים הבאים:
- מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים מהניילונים שנקנו במחיר שגבוה מ-150 ₪.
- אם יש צורך בהתקנה או בהדרכה לאחר הקניה, זו צריכה להיות מבוצעת תוך שבוע מיום המסירה של המוצר.
במצב שכזה, האחריות תחל ממועד ההתקנה או ההדרכה.
מהם החובות של היצרן\היבואן בכל הנוגע לאחריות?
כפי שניתן להבין מהכותרת, ליצרן או היבואן יש חובות בנוגע לאחריות שניתנת לכם במסגרת הקנייה. המשמעות של הדבר היא, שאם קניתם למשל מעשנה מומלצת לאחרונה, אתם זכאים לקבע תיקון או החלפה של המוצר ללא תמורה. במידה והדבר אכן בא לידי ביטוח, חשוב שתדעו שאתם זכאים לדברים הבאים:
- למסור את המוצר לתיקון ולקבל אותו בחזרה לאחר שנעשה שימוש בחלפים מקוריים וחדשים בלבד
- לקבל חלקי חילוף בחינם בשנה הראשונה
שימו לב, אם הקלקול של המוצר או המוצרים נעשה באופן מכוון על ידיכם, היצרן יהיה פטור מלהעניק לכם את האחריות.
באילו מקרים ניתן לבקש החזר תשלום לאחר הקנייה?
יש מקרים שבהם אפשר לבקש החזר תשלום לאחר שביצעתם את הקנייה. מדובר במצבים הבאים:
- במידה והוכח שהקלקול נגרם כתוצאה מכוח עליון
- במידה ונעשה תיקון במוצר על ידי גורם שלא הורשה לעשות זאת
תעודת האחריות – מה חשוב לדעת עליה?
יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת על תעודת האחריות, זו שאנחנו בדרך כלל תולים על המקרר או מניחים בקלסר נידח בארון. להלן הפרטים הללו:
- היצרן חייב לספק לכם תעודת אחריות בשפה העברית (אלא אם דרשתם לקבל תעודה בשפה אחרת)
- התעודה ניתנת במעמד מסירת המוצר
- העסק יאפשר לכם לעיין בתעודת האחריות לפני שתרכשו את המוצר
- במידה ומדובר במוצר שהבעלות עליו הועברה לצרכן אחר, המוצר עדיין יהיה תחת אחריות.
זהו כל המידע שאתם צריכים לדעת על האחריות, שימרו עליו במקום זמין למקרה הצורך.