תוכן עניינים

צ׳אט בוט (Chatbot) בפייסבוק – האם זה כדאי?

Facebook
Twitter
LinkedIn

יותר ויותר עסקים הפנימו את היתרונות הגדולים שמעניקה פלטפורמת הצא'ט בוט של פייסבוק למערך  השיווק הדיגיטלי של העסק. איך זה עובד? המשיכו לקרוא.

כל קמפיין שיווק דיגיטלי מבוסס על עקרון מרכזי אחד: להפוך מתעניינים ללקוחות משלמים. בשנים האחרונות עוד ועוד פלטפורמות שיווקיות מאפשרות לבעלי עסקים לאסוף לידים מגולשים אשר מתעניינים בשירות או מוצר, זאת על מנת להמשיך ולשמור על קשר עם אותם מתעניינים בהמשך, ולעניין אותם בביצוע רכישה.

האבולוציה של תהליכים דיגיטליים לאיסוף לידים

אחת המתודות המרכזיות שבה נעשה שימוש לאורך שנים הינה עיצוב של דף נחיתה מרשים, שמטרתו להציג מסר שיווקי ממוקד ללקוח, לעניין אותו בשירות שמציע בית העסק ולאסוף את פרטי הקשר שלו. אלא שעם השנים, הניסיון לשכנע את הלקוח להשאיר פרטי קשר הלך ונעשה קשה מאוד בכל תהליך פרסום בפייסבוק.

על מנת לפתור את הבעיה הזאת פיתחה הרשת החברתית פייסבוק פלטפורמה חדשה, דף איסוף לידים, אשר אפשר קבלת פרטי הגולש המתעניין בלחיצת כפתור. לכאורה, אמורה הייתה זו להיות בשורה אמיתית בעולם השיווק הדיגיטלי, שכן לא היה עוד צורך לשכנע את הלקוח להקליד פרטים רבים ולמלא טפסים מייגעים, על אחת כמה וכמה במכשירי מובייל, שם הפכה המשימה ללא נוחה בעליל. אלא שאז הסתבר שקלות היתר שבה התאפשר ללקוח הפוטנציאלי להשאיר את פרטי הקשר שלו הייתה, למעשה אליה וקוץ בה: יותר ויותר גולשים לא רלוונטים השאירו לידים מיותרים, חלקם מבלי שהבינו כלל שהם עושים זאת.

אפליקציה

הבשורה החדשה – ערוץ צ'אט בוט

ערוץ הצ'אט בוט של פייסבוק מאפשר להתגבר על חלק גדול מן הבעיות שהיו קיימות בדפי הנחיתה ודפי איסוף הלידים: הצ'אט בוט מלווה את הלקוח במנות קטנות, צעד אחר צעד, ומספק לו מענה בהתאם לצורך שלו. הוא מכריח, למעשה, את המתעניין לייצר אינטרקציה על מנת לקבל מענה, ודו השיח הזה מאפשר לבית העסק להבין האם מדובר במתעניין אשר רלוונטי לבית העסק או לא.

כמו כן, מאפשר ערוץ הצ'אט בוט קיומם של תסריטי שיחה אוטומטיים, ואף יותר מכך: צ'אט בוט שבנוי בצורה נכונה ואפקטיבית מאפשר ללקוח לנהל שיחה באמצעות בחירת תשובות שהוכנו לו מראש. הדבר מקל מאוד על השימוש בפלטפורמה, במיוחד במכשירי המובייל, שבהם ההקלדה של טקסטים ארוכים היא משימה לא נעימה בכלל.

לסיכום

בעוד שדפי הנחיתה הפכו בשנים האחרונות לכלי שממיר פחות גולשים מתעניינים, ודפי איסוף הלידים יצרו רמת רעש בלתי סבירה של מתעניינים לא רלוונטים, ערוץ צ'אט על פלטפורמת פייסבוק יכול לאפשר יצירת שיח עם הגולש המתעניין, ניתוח המאפיינים והצרכים שלו, ומתן מענה איכותי ומותאם אישית לכל לקוח. יתרה מכך, יישום צ'אט בוט מבוסס על פלטפורמת הפייסבוק יכול לסייע לבית עסק להטמיע בתהליכי העבודה שלו, אוטומציות אשר יגבירו את אפקטיביות ופרודקטיביות העסק.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה