תוכן עניינים

מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן

Facebook
Twitter
LinkedIn

שאלה שנשאלת הרבה בקרב אנשים רבים שרוצים לעשות קידום לאתר שלהם, באיזה קידום מומלץ להם לבחור? יש הרבה הבדלים בין קידום אורגני וקידום

ממומן, ששניהם שונים ומשפיעים לא באותו אופן על עסקים שונים.

מה עדיף לעסק שלכם – לקנות את המקומות הראשונים בגוגל או לבנות אסטרטגיה שיכולה להביא אתכם באופן טבעי עם הזמן? לכן שאלה כמו מה עדיף –

קידום אורגני או ממומן, היא שאלה שנשאלת הרבה בקרב אנשים רבים.

בכדי להבין מה עדיף, ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות של שני הקידומים.

 

קידום אורגני

היתרונות

יתרון כלכלי – קידום אתרים פועל בצורה שהיא חסכונית באופן יחסי לקידום ממומן, שבו מלבד התקציב למערכות הפרסום, תשלמו גם למנהלי קמפיינים. קידום אורגני לא מותנה בתשלום כמו קידום ממומן.

לאורך זמן – קידום אתרים מחזיק מעמד לאורך זמן. אתר איכותי יכול גם לשמר את המיקום שלו (אם הוא מדורג גבוה) בחיפוש, גם אם הם לא מריץ קמפיינים של קידום ממומן במקביל.

יציב – דירוג אתרים בחיפוש בגוגל הוא בדרך כלל נחשב יציב ללא שינויים קיצוניים.

 

החסרונות

לוקח זמן – בשונה מקידום ממומן, קידום אתרים אורגני זו פעולה מורכבת שדורשת זמן. לקדם את הביטויים הנדרשים ברשת החיפוש עלולים לקחת אפילו חודשים, ואפילו יותר מזה עד שנוכל לראות אופטימיזציה.

עבודה סיזיפית – קידום אורגני הוא תהליך ממושך, אתר אף פעם לא יהיה מותאם למנועי החיפוש ב-100% ותמיד יהיה ניתן לשפר. SEO מצריך זמן ועבודה לייצר תכנים, מערכים וביצוע.

 

קידום ממומן

היתרונות

דברים קורים במיידי – ברגע שהקמפיינים שלכם עולה לאוויר, בעזרת קידום ופרסום ממומן בגוגל תוכלו לראות כבר תנועה, קליקים וגם המרות בזמן מאוד קצר.

שליטה – קידום ממומן ניתן לשליטה על ידי המפרסם. אתם למעשה מגדירים את התקציב שלכם, ואתם תוכלו גם לראות כמה לידים והמרות אתם מקבלים עבור תקציב ששמתם. זה יוכל לעזור לכם להעריך בצורה טובה יותר את התקציב.

אין תחרות – שימוש במערכות פרסום יכול להבטיח לכם תוצאות. התוצאות תלויות בעיקר איך אתם מפרסמים וגם בכל מה שקשור אל קידום אתרים seo.

 

חסרונות

קושי בביצוע – בקידום ממומן קשה להרים בצורה שיהא ישרה תקציבים, זאת אומרת שגם אם אתם מרוויחים יפה, לא תוכלו לקבל פי 3 תוצאות. לאורך זמן, קמפיינים יצטרכו להתחלף וזה לפעמים עוד עבודה.

משרה מלאה – בדרך כלל תצטרכו לשכור אדם, או משרד פרסום אשר יבנה עבורם את האופטימיזציות של הקמפיין. גם לאחר בנייה, תצטרכו לתחזק את הקמפיין. או שתשקיעו את כל זמנכם בקידום, או שתשכרו מישהו שיעשה זאת כי זו משרה מלאה.

באופן שוטף – קידום ממומן הוא דומה למים מברז. כל עוד הברז פתוח, תקבלו תנועה והקמפיינים שלכם יקבלו חשיפה, וכך יהיו יותר קליקים והמרות, ברגע שתחליטו לסגור את הברז ולעצור את הקידום, כל התוצאות שמגיעות באופן שוטף יפסיקו להגיע.

אותיות באנגלית

 

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה