תוכן עניינים

שיווק משרד עורכי דין באינסטגרם – האם זה המקום הנכון?

Facebook
Twitter
LinkedIn

בעוד שתחומי עיסוק מסוימים יכולים להיות משווקים ספציפית באינסטגרם, תחום עריכת הדין מעט שונה בנוף השיווק האינטרנטי.

ישנם כללי אתיקה בתחום עריכת הדין, שאליהם יש להתאים את השיווק והפרסום של עורכי דין בכל דינים כאלו ואחרים.

יחד עם זאת, תמיד גם אפשר לחשוב מחוץ לקופסה. נסביר.

תחום עריכת הדין כמו תחומי עיסוק רבים ואחרים, מצריך שיווק ופרסום. בימינו, כמובן שאנחנו מדברים על פרסום ושיווק דיגיטליים באינטרנט. אמה-מה, חשוב להבין משהו מאוד בסיסי בתחום עריכת הדין. חשוב להבין שכללי האתיקה של עורכי הדין אוסרים עליהם לפרסם את עצמם. עורך דין אשר מפרסם את עצמו למעשה עובר על כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין בישראל. אבל כמובן שישנן דרכים גם לעקוף את זה באלגנטיות ובקורקטיות. בואו נדבר על זה.

 

האם עורך דין יכול לשווק את עצמו והאם אפשר לשווק אותו?

אם עורך דין לא יכול לפרסם את עצמו באינטרנט, האם אתרים אחרים יכולים לפרסם אותו? ואם עורך דין לא יכול לפרסם אותו, האם מותר לו לחלק כרטיסי ביקור דיגיטליים ורגילים? והרי עורך דין בישראל לא יכול לשווק את עצמו, אז האם מותר לבנות עבורו מערך לינקים מנצח, מה שנקרא "מערך קישורים"?

הרי, אם אתרים אחרים ממליצים על עו"ד ומשווקים את עורך הדין, הוא לא משווק את עצמו. וזה בדיוק התפקיד של כתבות יח"צ ומערכי לינקים. אם כך, עקפנו את הסיסטם קצת, לא? מעניין. ובכן, אלו הן חלק מהדוגמאות שאנחנו רוצים שתיקחו בחשבון כשאתם עומדים לשווק עורכי דין באינטרנט.

 

שיווק עורכי דין בפלטפורמת אינסטגרם – יש חיה כזו?

כמו שאנחנו רואים, ישנן דרכים לעקוף את עניין שיווק עורכי הדין במקביל לכללי האתיקה בישראל. בואו לרגע נסתכל על ארה"ב, האם גם שם לעורכי דין אסור השיווק העצמי? ובכן, ממש לא. עורכי דין בארה"ב משווקים את עצמם ללא סוף, מאחר שכללי האתיקה שם הם שונים במהותם מכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין בישראל.

יחד עם כל מה שציינו כאן, עדיין נותרת השאלה – האם כדאי, אפשר ומומלץ לשווק עורך דין באינסטגרם? ככלל אצבע, לא מומלץ למעט מקרים חריגים. אינסטגרם היא פלטפורמה שעשויה להוזיל ולבזות את מקצוע עריכת הדין, וזה בדיוק מה שכללי האתיקה של הלשכה בארץ אוסרים.

 

האם יש מקרים בהם יהיה אפשרי לשווק עו"ד באינסטגרם?

יחד עם מה שציינו בשורות כאן למעלה, מה יהיה לגבי עורכי דין אשר עוסקים בתביעות משפטיות בעולם השעשועים? האם יהיה אפשרי לשווק את עורכי הדין באלו בפלטפורמות של עולם השעשועים? כמו אינסטגרם, למשל? ובכן, אם אתם עושים את זה, אתם צריכים לעשות את זה בחוכמה ובאלגנטיות, ממש לא בריש גלי. אם אתם עושים את זה בריש גלי, אתם יכולים להסב נזקים מקצועיים לאותו עורך דין.

למידע נוסף הכנסו: https://grinberglaw.com

 

עוקבים חדשים

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה