תוכן עניינים

שלושה דברים שחובה לעשות כאשר מקימים עסק המתבסס על מחשוב

Facebook
Twitter
LinkedIn

הקמת עסק אינה עניין של מה בכך. רצוי לדעת לקראת מה הולכים לפני שיוצאים לדרך. מודלים עסקיים, בירוקרטיה וניהול עובדים הם חלק משמעותי מניהול העסק, אך הם לא חזות הכל. בימינו, עסקים רבים מתקיימים בעזרת מערכי מחשוב ואף מתבססים עליהם. הנה שלושה דברים שחובה לעשות בהקמת עסק המתבסס על מחשוב.

 

התבססות העסק על מחשוב

עסקים שתלויים באופן כמעט קיומי במחשוב הם כבר לא דבר חדש. פעולות רבות מתבצעות באמצעות מערכי המחשוב של העסק: מכירות, רכישות, ניהול מלאי, מאגרי נתונים ועוד. ישנם עסקים מסוימים בהם המחשוב קשור במהות העסק, בלי קשר לפעולות העסק המתבצעות באמצעות מחשוב, כמו חברות התחום התוכנה למשל.

על מנת לבסס עסק ממוחשב קיימים שירותי מחשוב לעסקים, אשר שימוש נכון בהם עתיד לפתור לעסק הממוחשב החדש שרק עתה הוקם בעיות בתחום המחשוב, לשפר את יעילות העסק, לחסוך זמן לבעל העסק וכסף.

 

ענן – מה זה ולמה הוא בגדר חובה?

הקמת מערך מחשוב ענן בתחילת דרכו של העסק היא פעולה משמעותית שאפשר לבצע כאשר מקימים עסק המתבסס על מחשוב. הענן הוא שרת חיצוני אליו ניתן להתחבר דרך רשת האינטרנט. בעל עסק שיחפוץ בשירותי הענן ישלם בדרך כלל דמי מנוי חודשיים, ובתמורה לכך יקבל נפח מסוים וגישה מסוימת לשרת חיצוני.

היתרון העיקרי שמספקים שירותי הענן לעסק ממוחשב חדש הוא בעיקר כספי. השימוש בענן מייתר את הצורך בהקמת תשתית שרתים פיזית. תשתית זו היא יקרה יותר ודורשת תחזוקה שוטפת בעלת עלות גבוהה יותר. כמו כן, השימוש בשרת חיצוני מאפשר לבעל העסק לגשת לקבצים של העסק מכל מקום, מבלי הצורך לקבע את העובדים למקומות ספציפיים.

 

התאמת המחשוב לעסק

שירותי מחשוב אלו ניתנים לרוב על ידי חברות המפעילות צוותי IT, שמטרתם לתת סיוע שוטף ללקוחות. תחום ה-IT נוגע להתאמת שירותי המחשוב הקיימים בעסק לעסק עצמו. עסק חדש המבוסס על מחשוב שונה מעסק ותיק וגדול שמבוסס על מחשוב גם כן, עם זאת גם הראשון נדרש לצוותי IT, שכן התקלות והבעיות שעלולות לצוץ במערכי המחשוב אינן מבדילות בין הגדלים השונים של העסקים.

 

הגנה על המידע

פרט לשירותים שמטרתם לשפר את יעילות העסק, לחסוך בזמן וכסף, על בעל עסק ממוחשב לוודא כי המידע של העסק שלו מוגן. בעולם העסקי התחרותי, דווקא זליגת מידע מחוץ לעסק אל השוק עשויה להיות בעלת הסיכון הרב ביותר. לכן, עסק חדש המתבסס על מחשוב צריך לדאוג לאבטחת המידע במחשבים שלו.

 

צעדים פשוטים שמשתלמים לטווח הארוך

ענן, IT ואבטחת מידע הם לא עוד סתם מושגים בתחום המחשבים. אלו מושגי חובה למי שמתכנן להקים עסק המתבסס על מחשוב. שכירת שירותים אלו לעסק החדש משתלמת לטווח הארוך בהיבטים כלכליים, ארגוניים ובטיחותיים.

מסך

 

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה