תוכן עניינים

איזה אזורים בבית הכי כדאי לשפץ

Facebook
Twitter
LinkedIn

עריכת שיפוצים בבית או בדירת המגורים, דורשת תכנון מראש והכנה מוקדמת. זאת, על מנת למנוע הפתעות או מצבים שבהם נערכים שיפוצים במקום שבו הם ממש לא נדרשים, או לחילופין לא מתבצע שיפוץ דירה חיוני, דווקא במקום שבו הוא נדרש יותר מאשר בכל מקום אחר. כיצד מתכננים נכון אפ השיפוצים בבית וכיצד נערכים להם? אילו אזורים בבית הכי כדאי לשפץ והיכן השיפוצים אינם הדבר הנכון לעשות? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא התכנון הנכון והביצוע של השיפוצים.

רעיונות לשיפוץ

תכנון נכון של השיפוצים

כאמור לעיל, הבסיס לעריכת שיפוצים שישיגו את התוצאות הטובות ביותר, הינו תכנון נכון של השיפוצים. תכנון כאמור נדרש הן במטרה לשים את הדגש על המקומות היותר חיוניים שיש לגעת בהם, והן עת מנת למצות באופן היעיל ביותר את התקציב העומד לרשות בעלי הנכס. ניצול יעיל ונכון הוא חשוב, בעיקר במקקים שבהם קיים קושר להשיג את התקציב הנדרש לשיפוצים כלליים במבנה.

תכנון נכן של השיפוצים אמור לפתור את הבעיות הקשות ביותר בבית, ולאחריהן את הבעיות הפחות בוערות וכיוצר באלה. בנוסף, חשוב להתחיל נכון את תהליך השיפוצים וללכת מהכבד אל הקל ולה ההפך. המשמעות היא, שקודם יש לפתור את בעיות הצנרת והחשמל, לפני שפונים לאסתטיקה. אחרי שמסיימים עם בעיות האינסטלציה, יש לפתור בעיות אקוטיות אחרות, כגון בעיות בחלונות ובדלתות וכן בעיות בארונות ובאזורי האחסנה השונים.

היערכות נכונה לשיפוצים

היערכות נכונה, פירושה השגת התקציבים הנדרשים לשיפוצים. השגת תקציבים יכולה להתבצע בדרכים שונות. אחת הדרכים להשגת המטרה היא נטילת הלוואות, בנקאיות או חוץ בנקאיות ייעודיות. זה המקום להזכיר שבמקרה של שיפוצים, מרבית הגופים הפיננסיים מאפשרים נטילת הלוואה, ואפיל בתנאים סבירים. דרך נוספת להשגת המימון הנדרש הינה הגדלת המשכנתא, כלומר סגירת משכנתא קיימת ונטילת משכנתא בסכום גבוה יותר, שיכסה את עלויות השיפוצים. היתרון הגדול של השיטה הזאת טמון בהימנעות מהגדלה משמעותית של ההחזרים החודשיים ושמירה על מסגרת תקציבית נאותה.

בכל מקרה, חשוב לדעת בדיוק את הסכום העומד לרשות בעלי הנכס, בכדי שיוכלו לבחור בדיוק את מה שצרים ולא שום דבר אחר. בנוסף, כדאי להשקיע סכום קטן על מנת לקבל חוות דעת מקצועית של מומחים לביקורת מבנים, שיגדירו באופן הנכון ביותר את הצרכים ואת סדרי העדיפויות.

באשר לשאלה איזה אזורים בבית הכי כדאי לשפץ, התשובה לשאלה הזאת איננה חד משמעית. במרבית המקרים, האזורים שהכי חשוב לשפץ הם אזורים שבהם עובדת צנרת המים בבית, כמו גם צנרת החשמל. חלק הארי של התקלות בבית, מתרחש באזורים הללו. הבאים בתור הם אזורים שבהם יש קירות חיצוניים שיש בהם רטיבות וכן מקומות שבהם המרצפות אינן מונחות כהלכה. שיפוצים שהמטרה שלהם הינה אסתטית בלבד, הם למעשה האחרונים שכדאי להתייחס אליהם, והתייחסות כאמור היא תוצאה של קיומו או היעדרו של תקציב מספיק למטרה הזאת.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה