תוכן עניינים

איך מתבצע תהליך ניהול המשאבים בשרת

Facebook
Twitter
LinkedIn

הסיבה ששרתים מאפשרים לנו לעבוד בצורה יעילה יותר מאשר עבודה במחשב רגיל קשורה לניהול המשאבים החכם שיש להם. תהליך הניהול הזה מנסה כל הזמן למצוא את האיזון שבין הקצאת משאבים נרחבת לבין שמירה על המשאבים שלא באמת צריכים להיות בשימוש. אם אתם שואלים את עצמכם איך קורה כל התהליך הזה, אנחנו כאן כדי לספר לכם. 

 

אחסון אתרים

אחסון אתרים עושה שימוש בשרתים כדי לאחסן מידע שמגיע באתרים. במקום שהמידע יהיה במקום לא מוגן וייפגע במהירות הגלישה של האתר, האחסון מאפשר לשמור את המידע בשרת חזק ולעבוד ביעילות. CLOUDWAYS מספקת שירות לאחסון אתרים והיא כאן כדי לספר לכם על ניהול המשאבים בשרת.

אחסון אתרים

הגדרת נפח זיכרון

החלק הראשון בניהול משאבי השרת הוא להבין לכמה זיכרון אנחנו זקוקים. כמובן, לא מדובר על הגדרה מדויקת אלא על סדרי גודל, אך גם אז אנחנו אמורים לשאוף להיות במצב שבו השרת מספק לנו את כמות הזיכרון שאנחנו צריכים ולא הרבה יותר מזה. הקצאה של זיכרון רב מבלי שיש צורך בזה גורמת לבזבוז מיותר של משאבי השרת.

 

בדיקת עומסים

תהליך בדיקת העומסים הוא תהליך שמתבצע כל הזמן בשרת. המטרה של התהליך הזה היא מצד אחד לבדוק שהשרת מסוגל לבצע את העבודה הנוכחית שלו ולמנוע מבעוד מועד קריסה אפשרית שלו בשל עומס. מנגד, זיהוי של עומס עבודה נמוך מסמן לשרת שניתן לצמצם את צריכת המשאבים, וכך אנחנו לא מפעילים לשווא את השרת.

 

צמצום והרחבת הקצאות בהתאם לצורך

התכונה הייחודית שעוזרת לשרת לעבוד בצורה יעילה היא היכולת להרחיב או לצמצם את צריכת המשאבים בהתאם לצורך. מלבד הזיכרון, יש לשרת גם מעבדים רבי עוצמה שבהם מתרחשים כל התהליכים והפקודות שלנו. לא בכל שלב עובדים כל המעבדים במלוא העוצמה, ובדיקת העומסים מאפשרת לשרת להבין בכל זמן נתון מה נפח האנרגיה שאותו הוא צריך להשקיע בפעולה הנוכחית.

 

מה יכול לעזור לנו להוריד את המחיר

ככל שהשרת שלכם צורך יותר משאבים כך המחיר שתשלמו עליו יהיה יקר יותר. אחת הבעיות איתן מתמודדים בעלי אתרים היא צורך זמני במשאבים. בין אם מדובר על תקופת מכירות רגישה או זמן שבו תעבורת המידע באתר גדולה מהרגיל, חשוב שתוכלו באופן זמני להגדיל את כמות המשאבים שאתם צורכים, ולאחר זמן לחזור ולעבוד בשרת עם כמות משאבים קטנה יותר.

 

לסיכום

תהליך ניהול המשאבים בשרת הוא כנראה הדבר החשוב ביותר בשרת. בלי התהליך הזה השרת לא יוכל לעבוד בצורה יעילה, ואנחנו נפסיד את היתרון הכי גדול שלו. אחרי שהגדרנו את נפח הזיכרון שאליו אנחנו זקוקים, מתבצעות כל הזמן בדיקות עומסים של השרת. זיהוי של עומס גדול יגרום לכך שנקצה עוד משאבים, ואילו עומס נמוך יצביע על כך שאנחנו יכולים לצמצם עוד יותר את הצריכה.

שרת

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה