תוכן עניינים

מה זה בניית אתרים בקוד פתוח

Facebook
Twitter
LinkedIn

בניית אתר לעסק הפכה בעידן המודרני לתנאי הכרחי לקידום העסקים. כדי לבנות אתר הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שכל אתר באינטרנט נכתב לפי על בסיס קוד. הקוד הוא שפת ההוראות של האתר והוא מגדיר כל אלמנט באתר מבחינת הנראות, ההגדרות והפונקציות השונות בנמצאות בו

רוב האנשים המתכננים לבנות אתר הם לא בהכרח בעלי ידע בתכנות והם הולכים לאיבוד כבר השלבים הראשונים, לרוב בגלל חוסר היכולת להחליט איך לבנות את האתר כי אין להם את הידע הנדרש על מנת לקבוע מה מתאים להם.

 

מערכות ניהול לאתר: קוד פתוח מול קוד סגור

הדבר הראשון שצריך להחליט כשמחליטים לבנות אתר היא להחליט על מערכת הניהול שלו. אם היא תהיה מבוססת על קוד פתוח או קוד סגור.

מערכת קוד סגור היא מערכת ניהול שפותחה על ידי אדם או חברה, ולהם גישה בלעדית אליה. אתם יכולים לרכוש מאותה חברה את מערכת הניהול בשביל האתר שלכם ולבקש מהם לבנות לכם את האתר לפי דרישותיכם, אך לא תהיה לכם דרישה לקבצי המקור.

מערכת קוד פתוח היא מערכת ניהול המבוססת על קוד שפתוח לקהל הרחב. המערכת מפותחת על ידי מתכנתים מכל רחבי העולם ולכולם יש גישה אליה. בנוסף השימוש בה הו חינמי.

מחשב

 

למה כדאי לבנות אתר בקוד פתוח

רוב אתרי האינטרנט היום בנויים על בסיס קוד פתוח. בניית אתר על בסיס קוד פתוח מאפשרת יתרונות רבים שמשכו את הקהל הרחב, העיקרי שבהם הוא העצמאות לנהל ולערוך את האתר בצורה חופשית. מערכת קוד פתוח מתאימה לאנשים שמעוניינים שתהיה להם גישה חופשית לאתר ולעריכתו ללא צורך לפנייה למתכנת על מנת לבצע בו שינויים או להכניס תוספות.

מערכת קוד פתוח היא מערכת חינמית ולכן מהווה חיסכון גדול לבעלי האתרים. גם אם ברצונכם להכניס תוספות שונות לאתר. הרבה מהתוספים החדשים של הקוד הפתוח הם בחינם לעומת התוספים בקוד סגור, עליהם תצטרכו לשלם כל פעם שתירצו להוסיף פונקציה לאתר שלכם.

יתרון נוסף של מערכת הקוד הפתוח הוא מערכת גמישה. יש אינספור תבניות עיצוב, עדכוני שוטפים ותוספים חדשים. מערכת הקוד הסגור מבוססת על עיצוב וניהול ייחודי לחברה הפיתוח שבחרתם לרכוש ממנה את הקוד ולכן, היא מוגבלת בשינויים ובצורת הניהול. ייתכן שהיא תתאים לכם בצורה מיטבית אם אתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים לניהול האתר. אך לרוב בעלי אתרים נוטים לשנות ולהוסיף דברים לאתר שלהם בהתאם להתפתחות העסק, ולכל שינוי כזה לא בהכרח תהיה תמיכה אפשרית באתר שלכם.

אם החלטתם לבנות אתר ויש לכם צורך במערכת ניהול גמישה, נוחה ועצמאית. מומלץ לכם לבחור במערכת ניהול של קוד פתוח. חברות רבות מתמחות בבניית אתרים בקוד פתוח ומציעות לכם ליווי לאורך הדרך אם אין לכם ידע תכנותי. אם זאת, מערכת קוד פתוח היא מאוד נוחה לשימוש ואם יש לכם כוח להשקיע מעט מאמץ וללמוד מעט על תכנות תוכלו לבנות את האתר שלכם בעצמם.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה