תוכן עניינים

5 טיפים לביצוע דרופשיפינג מוצלח

Facebook
Twitter
LinkedIn

לפני שנתחיל לפרוס בפניכם טיפים שיעזרו לכם למקסם את הצלחת הדרופ-שיפינג שלכם, כדאי להגדיר בכמה מילים פשוטות מה המושג הזה אומר בכלל.

מודל ה-Drop Shipping מדבר למעשה על שיטת מסחר דיגיטלית.

שיטה זו מיוחדת בעיקר בשל סיבה מרכזית אחת – הסוחר, מעולם לא ראה פיזית את המוצר ואף לא את האדם שסיפק לו את המוצר.

 

כיצד המסחר עובד בפועל?

בחנות הדיגיטלית שלנו, אנחנו מפרסמים מוצרים של ספקים שונים. כשלקוח מזמין מהחנות שלנו מוצר אנחנו מזמינים אותו מהספק ומזינים את הכתובת של הלקוח בעבור המשלוח. ככל שהשיווק שלכם יהיה מסיבי ואטרקטיבי יותר, עם מחיר עלות שקצת יותר גבוה מהמחיר של הספק – נפתחו בפניכם השערים לעסקי הדרופשיפינג.

 

אז בואו נתחיל.

חקר שוק

מכיוון שאתם מוכרים מתחילים ואתם מעוניינים לפתוח את החנות שלכם ברגל ימין – אל תהמרו על מוצרים. מומלץ מאוד לצמצמם את הנישה שלכם, לפחות בהתחלה, לתחום מסוים. תגדירו קטגוריית מוצרים איתה אתם רוצים להתחיל, בדקו ברשימת Best Sellers של אמזון או בWatchCount שמתבסס על נתונים מאיביי, עד כמה המוצר פופולרי ורוצו קדימה.

 

צמצמו התעסקויות מיותרות

הבעיה המפורסמת ביותר שניצבת בפני כל דרופשיפר, היא נושא ההחלפות וההחזרות של המוצרים. כשלב התחלתי הימנעו מהתעסקות במוצרים בעלי סבירות תחלופה גבוהה, כגון: פריטי לבוש והנעלה, מוצרי חשמל או מוצרים שבירים ועדינים. במקום זאת, התחילו בשיווק מוצרים "קשיחים" יותר, כמו: תכשיטי, כלים שאינם שבירים, אביזרים לפלאפון, צעצועים וכדו'.

 

ספק איכותי

מכיוון שהמוצרים לא נמצאים אצלכם אלא אצל השותף המרכזי שלכם – הספק, כדאי לבחור בקפידה את האדם הנכון. מומלץ לבדוק היטב: האם הוא עומד בלוח הזמנים של המשלוח? האם המוצרים שלו בעלי איכות גבוהה? מה המדיניות שלו לגבי החזרות והחלפות? בסופו של יום, תלונות של הלקוח יגיעו אליכם, המוכרים האחרונים, ולא לספק.

 

לא לשכוח ניכויים

מצאתם מגן מסך שעולה 15 דולר ומכרתם אותו ב30 דולר. לפי חשבון פשוט יצאתם ברווח נקי של 15 דולר. האמת היא, השבר רחוק מלהיות נכון. אמנם ההכנסה מהמוצר הייתה 15 דולר, אך אסור לשכוח שמהסכום הזה ישנן הורדות נוספות כמו עמלות, מיסים ועלויות שונות. לכל מסגרת מכירה יש עלויות משלה.

 

תהיו אטרקטיביים 

עיצוב החנות הוא אחד התחומים שמשפיעים ביותר על התדמית שלכם כמוכרים. ככל שהחנות שלכם תהיה מעוצבת יותר ומזמינה יותר, כך הלקוחות יראו בכם רלוונטיים ועדכניים יותר. השתמשו בתמונות רבות באיכות גבוהה והוסיפו לוגו משלכם לחנות.

 

לסיכום:

שיטת המסחר המודרנית במודל הדרופשיפינג מסוגלת לייצר הכנסה יפה מאוד, בלי להחזיק מחסן ובלי להתעסק בניהול מלאי מוצרים, משלוח ואריזה. עם זאת, חשוב לדעת שעולם הדרופשיפינג הוא עולם מורכב המכיל בתוכו משתנים רבים. יש הבדל בין תפעול חנות באיביי מתפעל חנות בשופיפיי או באמזון. הטיפים לעיל עשויים לתת לכם כניסה רכה יותר לתחום מיוחד זה.

 

השקעה

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה