תוכן עניינים

כיצד לקדם אתר השוואות מחירים בגוגל?

Facebook
Twitter
LinkedIn

אם בעבר כל בית עסק שמכבד את עצמו היה מקים אתר אינטרנט, הרי שכיום גם בתי עסק שלא מכבדים את עצמם מקימים אתר אינטרנט.

בין אם מדובר בחברה גדולה, חברה קטנה, אדם עצמאי או תחביב, בשנת 2020 חובה שלכל מי שמציע משהו – יהיה אתר אינטרנט.

מכיוון שכבר כולם במשחק, מי שבולט באופן קיצוני הוא מי שיהיה בין הראשונים בגוגל.

זכרו – כשאנחנו מחפשים באינטרנט אנחנו לא מחפשים ברחבי הרשת, אנחנו מחפשים בגוגל.

אז החלום של כל האתרים זה להיות ראשונים בגוגל, ובגלל שהתחרות היא כה קשה צריך לדעת בדיוק כיצד לעשות זאת.

 

שיטות לקידום אתרים

כיום ישנן שתי שיטות עיקריות לקידום אתרים בגוגל. הראשונה – SEM, ראשי תיבות של search engine marketing, או בעברית – שיווק במנועי חיפוש. השיטה השנייה נקראת SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization, ובתרגום לעברית – אופטימיזציה למנועי חיפוש. שתי השיטות האלו נבדלות בעיקר בתקציב. בעוד שה – SEM זה קידום ממומן בגוגל, משמע שצריך לשלם לגוגל על מנת לקנות את המקום במנוע, SEO זה קידום ללא תשלום לגוגל. מכיוון שהמחיר בלהיות אחד מהראשונים בגוגל הוא יקר מאוד, רב החברות פונות לשימוש בשיטת ה- SEO.

 

כיצד עובד SEO?

אף אחד לא יודע כיצד בדיוק גוגל פועל וכיצד עובדת שיטת קידום האתרים שלו (מי שהיה יודע על כך היה הופך למיליארדר), אבל ניתן רק לשער על סמך מבחן המציאות. באופן כללי גוגל מעדיף לדרג גבוה אתרים עם ערך טוב ותכנים רלוונטיים לגולש. ככל שהאתר יהיה כזה – כך הוא יקבל מקום טוב יותר.

 

כיצד ניתן לקדם את האתר באמצעות SEO?

  1. אז נשאלת השאלה – מה עלינו לעשות כדי שגוגל יחשיב את האתר שלנו כאתר בעל ערך רב מספיק כדי להיות במקומות הראשונים בחיפוש? ישנם מספר פרמטרים שההערכה היא שהם משפיעים על החלטתו של מר גוגל.
  2. קישורים – קישורים הם בעצם אותם לינקים המוטמעים בדפי האתר. קישורים אלו יכולים להביא גולשים נוספים לאתר על ידי כניסה ראשונית אליהם. דבר זה מחזק את כוחו של האתר ומאותת לגוגל כי האתר בעל ערך וכי הוא אתר אמין. אתר אמין הוא אתר שיש אליו מקורות הגעה מבחוץ כמו למשל אותם קישורים.
  3. דומיין – דומיין הוא שם האתר ברשת, מה שמבדיל אותו משאר האתרים. המשמעות של שם הדומיין היא חשובה ביותר שכן זו השורה הראשונה אותה האלגוריתם של גוגל ״קורא״ ומסיק מסקנות לגבי האתר. כדאי ששם הדומיין יכלול את שם העסק אך שלא יהיה ספציפי מדי כדי שגוגל יוכל לשייך אותו לענף בו האתר עוסק.
  4. תוכן – עולם התוכן נהפך לצעקה החדשה בשנים האחרונות, ובצדק. כל אחד יכול לפתוח דומיין ולמכור מה שבא לו, ומבחינת גוגל מה שמבדיל בין אתר בעל ערך לכזה שאינו הוא התוכן האיכותי שבו. הקפידו לייצר תוכן משמעותי לעסק שלכם גם אם אינו תורם באופן ישיר למודל העסקי שלכם. למשל: אתר תדמיתי – מכירתי של חברת שירותי תקשורת כמו סטינג טיוי, יכיל מאמרים עם טיפים ועצות איך כדאי ללקוח לעשות השוואת מחירים בין חבילות הטלוויזיה השונות.

 

קידום בגוגל

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה