תוכן עניינים

מה זה CPA?

Facebook
Twitter
LinkedIn

עולם השיווק והפרסום עבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות. כיום, זירת הפרסום העיקרית והכמעט בלעדית היא הרשת, ואם אתם רוצים שהעסק שלכם יגיע לכמה שיותר לקוחות, אתם חייבים לבצע פרסום ברשת.

את התשלום על הפרסום הזה אתם הולכים לשלם למנועי החיפוש או לבעלי אתרים שונים, ואנחנו כאן כדי לספר לכם על אחת מדרכי התשלום שרווחות כיום.

 

תשלום עבור פרסום

בעבר התשלום עבור פרסום היה נעשה לפי שטח הפרסום והאיכות שלו. למשל, ככל שהפרסומת הייתה מופיעה בעמוד קודם בעיתון כך היא הייתה יקרה יותר, וכמובן הגודל שלה גם הוא משפיע דרמטית על המחיר. כאשר אנחנו מדברים על פרסום ברשת, מלבד הרצון שלנו לפרסם באתרים כמה שיותר מוכרים, יש דרכים יעילות יותר להעריך את התשלום על הפרסום.

רואה חשבון

CPA

אם אתם שואלים את עצמכם מה זה CPA, חשוב להבין שבעברית הכוונה של ראשי התיבות הללו זה 'מחיר עבור פעולה'. כאמור, בניגוד לשיטות פרסום מסורתיות שבהן עלות הפרסום הייתה ביחס לגודל ואיכות שטח הפרסום, ברשת אנחנו יכולים לנתח טוב יותר את ההצלחה של הפרסום ורק על פיה לשלם עבורו.

במודל הזה התשלום שאותו תעבירו למפרסם יהיה עבור פעולות שאותן ביצע מי שראה את המודעה. הפעולה עם העלות הגבוהה ביותר היא זו שבה הגולש ביצע קנייה באתר שלכם, אך ישנה עלות גם אם הוא השאיר פרטים או ביצע פעולה אחרת שיכולה לעזור לכם להתחבר אליו. בניגוד למודלים אחרים, בCPA לא תשלמו אם הלקוח רק לחץ על המודעה שלכם ולא עשה שום דבר מעבר לזה.

 

מה היתרונות של השיטה

היתרון המרכזי של השיטה הוא שאתם משלמים רק במקרה שהפרסום שלכם הצליח. בעבר, המחיר של הפרסומת היה ללא קשר להצלחה שלה, והייתם יכולים למצוא את עצמכם משלמים על קמפיין פרסום שכלל לא עזר לכם. בCPA רק אחרי שאנחנו רואים את ההצלחה של הפרסום אנחנו משלמים עליו.

יתרון נוסף הוא שגם אם לקוח לחץ על המודעה שלכם, כל עוד הוא לא ביצע פעולה אתם לא צריכים לשלם זה. זה מבטא את העובדה שלא תמיד לחיצה על מודעה באמת תוביל לקנייה של המוצר, ולפעמים הלחיצה הזו נעשית בטעות.

רואה חשבון

הגדרה לפי עסק

מודל התשלום הזה גמיש יותר ממודלים אחרים. ההגדרה של פעולה אינה דבר קשיח, ובתור מי שיוזמים את מסע הפרסום אתם תוכלו להגדיר מול המפרסם מה נחשב בעיניכם פעולה שתשלמו עליה.

 

לסיכום

כאשר אנחנו מנסים לתמחר את עלות הפרסום ברשת, יש כמה שיטות לעשות את זה. אחת השיטות הללו היא CPA שיטה שבה אתם משלמים עבור פעולות שאותן ביצע מי שראה את המודעה שלכם. היתרון בשיטה הזו שאתם משלמים על הפרסום רק אם הוא הצליח, ובנוסף, לחיצה סתמית של לקוח על המודעה שלכם לא תחייב אתכם לשלם.

רואה חשבון

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה