תוכן עניינים

שמיעת צוואה אונליין – האם זה אפשרי

Facebook
Twitter
LinkedIn

צוואה היא מסמך משפטי בעל חשיבות רבה שנועד להסדיר את חלוקת רכושו של אדם לאחר פטירתו. במידה ולא הושארה צוואה יש דרך קבועה שבה החוק מורה לחלק את הירושה, אולם לא תמיד היא הולמת את רצונות של הנפטר כך שכדאי לכתוב צוואה כמה שיותר מוקדם. אחד מהקרים המורכבים הוא כאשר אין אפשרות לכתוב את הצוואה, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם בזה.

 

כתיבת צוואה

כתיבת צוואה נועד לעגן בצורה חוקית את רצונות של אדם ביחס לחלוקת רכושו. במקרה הרגיל הצוואה נכתבת בליווי עורך דין שחותם עליה, והיא מקבלת משמעות משפטית שנכנסת לתוקף מיד לאחר פטירתו של כותב הצוואה. עו"ד צוואות וירושות רחל שחר תוכל לעזור לכם לכתוב את הצוואה בצורה הנדרשת, כדי שלא יצוצו בעיות שונות בזמן שבו אתם כבר לא תוכלו להחליט.

כתיבת צוואה

 

מהי צוואה בעל פה

צוואה בעל פה היא אפשרות שהחוק יצר כדי לתת את הזכות לכתיבת צוואה גם למי שנמצא בסיטואציה שבה הכתיבה לא אפשרית. כדי שצוואה בעל פה תחול בדיוק כמו צוואה רגילה יש כמה תנאים שצריכים להתקיים ביחס אליה. הדבר הראשון הוא שיהיו שני עדים שמבינים את השפה בה נאמרת הצוואה, ועליהם לרשום כמה שיתר מהר את נוסח דבריו של המצווה.

הכללים הרגילים שחלים בכל צוואה נכונים גם ביחס לצוואה בעל פה, וזה אומר שהמצווה חייב להיות בדעה צלולה כאשר הוא מכתיב את הצוואה שלו. במקרה הצורך כדי לצלם את האירוע כדי למנוע ערעורים על האמינות שלו בהמשך. חשוב לציין שבמידה והמצווה נשאר בחיים חודש לאחר כתיבת הצוואה, הצוואה שנאמרה בעל פה בטלה.

 

הפקדה הצוואה אצל רשם הירושות

הצעד האחרון שיש לעשות במקרה של כתיבת צוואה בעל פה הוא להפקיד את הצוואה אצל רשם הירושות. ההפקדה הזו היא מה שיאפשר למדינה להכיר בה בתור מסמך משפטי מחייב, ויגרום לירושה של המצווה להיות מחולקת בהתאם לרצון שלו כפי שבא לידי ביטוי בצוואה.

 

חשיבות הליווי המשפטי בתהליך

כתיבה של צוואה היא עניין משפטי מורכב, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על צוואה אונליין. אם אתם עומדים לפני צעד כזה, הדבר החשוב ביותר הוא לקבל ליווי משפטי צמוד שיעזור לכם לוודא שהתהליך כולו עובר בצורה תקינה מבחינה משפטית. לא כל עורך דין יוכל לספק לכם שירות כזה, וחשוב לבחור במי שמנוסה בתחום הירושות והצוואות ומכיר את הניואנסים הקטנים של התחום.

 

לסיכום

שמיעת צוואה אונליין היא אופציה שנועדה לאפשר גם למי שלא יכול לכתוב את הצוואה שלו לייצר אחת כזו. שמיעת הצוואה צריכה להיות על ידי שני עדים לפחות שדוברים את השפה בה הצוואה נאמרת. על העדים לכתוב כמה שיותר מהר את נוסח הצוואה כפי שהיא נאמרה להם ולהפקיד אותה אצל רשם הירושות.

חשיבות הליווי המשפטי בתהליך

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה