תוכן עניינים

5 הצעדים בקידום אתר סחר

Facebook
Twitter
LinkedIn

הדרך לקדם אתר מסחר אלקטרוני עוברת באפיון של קהל היעד, במחקר מילות מפתח, בכתיבת תוכן איכותי, בשיווק דיגיטלי במנועי חיפוש ורשתות חברתיות וכמובן בבקרה ושיפורים. אז איך עושים את זה נכון ומאיפה אפשר לקחת דוגמא? הנה המדריך המלא

קידום מוצלח של אתר כגון די אנד אס בע"מ מראה מה צריך לעשות על מנת להגדיל את היקף הפעילות של מסחר אלקטרוני. הנה למשל כמה כללי מפתח שאותם ניתן לחלץ מתוך האופן שבו בוצע הקידום של האתר הזה ומה שאפשר ללמוד מהתהליך גם לקידום אתרים אחרים:

 

צעד ראשון – אפיון קהל היעד

הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בדרך לקידום כל סוג של אתר מסחר אלקטרוני הוא להבין מי הלקוחות שלו. בעגה המקצועית קוראים לזה קהל היעד, כי היכרות עם הלקוחות מאפשרת לנו לדעת מראש למי לפנות ואיך לעשות את זה. את קהל היעד מאפיינים לאחר תחקיר מקיף וכאשר מביאים בחשבון את מאפייני המוצרים או השירותים.

 

צעד שני – מחקר מילות מפתח

הצעד השני שאותו כדאי לבצע הוא מחקר של מילות מפתח רלוונטיות. מטבע הדברים, לכל מוצר שאותו רוצים למכור באתרי מסחר אלקטרוני יש ביטויים אחרים שקשורים אליו. אם למשל מנסים לקדם אתר שעוסק במכירת מנגלים, צריך לקדם ביטויים כמו "על האש", "גריל גז", "ברביקיו". בנוסף, צריך לבדוק מה שכיחות הביטויים באתרים אחרים ועד כמה הם מבוקשים.

 

צעד שלישי – תוכן

הצעד השלישי הוא לכתוב תוכן רלוונטי. מטרת התוכן היא להניע את הגולשים לפעולה, להציף את מילות המפתח ולייצר ערך מוסף. אם התוכן טוב ואיכותי, ניתן יהיה לקדם אתר מסחר אלקטרוני באופן שיהיה בר קיימא למשך זמן רב. חוץ מזה, תוכן טוב מאפשר לקדם את האתר בכל הפלטפורמות הקיימות.

 

צעד רביעי – שיווק דיגיטלי

הצעד הפרקטי בקידום אתר סחר היא לבחור את הפלטפורמות שבהן רוצים להשתמש על מנת לקדם את הביטויים, את התוכן ואת המוצרים. נכון להיום, האפשרויות הבולטות הן כמובן קידום במנוע החיפוש של גוגל או ברשתות החברתיות של פייסבוק ואינסטגרם. אבל במקביל, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק ולשקול שיווק דיגיטלי באמצעות שיתופי פעולה עם אתרי תוכן או על בסיס פלטפורמות להמלצות כמו אאוטבריין וטאבולה.

 

צעד חמישי – בקרה ושיפורים

הצעד החמישי והחשוב בקידום אתר סחר הוא לבדוק כל הזמן מה עבד ולא עבד, כדי לבצע בקרה ולערוך התאמות ושיפורים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל הרבה בעלי מקצוע מוותרים על הצעד הזה וחושבים שאת הכול אפשר לפתור באמצעות הגדלה של התקציב. בפועל, יש המון תחרות בין אתרי מסחר אלקטרוני ולכן הבקרה אחר הקמפיין היא קריטית. כמו כן, היא מאפשרת ללמוד מה עובד טוב במוצרים מסוימים ואיך נשתמש בזה בעתיד.

מדריכים דיגיטליים

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה